söndag 4 januari 2009

Vartill kan vi ha Selma Lagerlöf?


Stilikon!
Selma Lagerlöf kan vi ha till mycket, minns jag vagt att någon uttryckte intresset för henne i ett TV-program på den tiden jag hade TV, vilket är några år sedan. En bild på henne och Valborg i hatt och kappa visades som nåt slags komiska"stilikoner".
Vartill har vi henne i dag, förutom det gamla vanliga trista o tjatiga jubilerandet av en och annan berömdhet?
Kolla här! Stilikon av modernare snitt! Selma o Helen= sant?http://www.metrobloggen.se/stellascott

En av mina vänner sa, att hon skulle minsann inte kunnat tända på Selma, så tråkig som hon såg ut! Däremot tänder samma kvinna på flera av hennes berättelser.
Något hon passar perfekt till är ju att reflektera över kvinnors möjligheter att visa sina talanger, att ha egen sexualitet, att leva ogift, att leva som yrkeskvinna etc etc.
Själv har jag henne just nu till att refleketera över kvinnor som sex-köpare. Eller kanske inte henne själv, utan som hon framställts i TV-serien under julen.
Och hur vi ser på männen i samma slag av kommers, tex Picasso, för att alls ta någon.
Nog om detta, förhoppningsvis.
För nu har jag börjat bekymra mig om scientologerna. Om dyrkan av Dalai Lama, Jesus med flera tycks mig främmande och konstig, ibland rentav skrämmande eller, åtminstone, irriterande, börjar jag undra om avgrunden öppnar sig vid scientologerna? Vad är sant eller inte?
Hur som helst tycks de inte ha samma syn på utomjordingar som jag har.
Kolla lite på min hemsida: www.storafamnen.dinstudio.se
om du vill veta mer om vad jag tycker om utomjordingar. Är du själv en utomjording?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar